|
|
VIII. JETI Model Meeting 2002, Hranice
Tabulka modelů 2002
Tabulka modelů 2001
Alois Raffaj
Na nejstarší setkání elektroletců v Čechách jsme si zvykli jezdit do
Horních Nětčic. Letos bylo již osmé setkání přesunuto Do Hranic a termín byl
stanoven na 24. a 25. 8. 2002.
Musím říci, že osvědčený organizační tým v čele s Frantou Macháčem
odvedl opět práci na jedničku s hvězdičkou. Počínaje perfektní letištní
dráhou, kterou začali vytvářet na jaře, přes chod meetingu a konče tradičním
Macháčovským gulášem, perfektním zásobováním a pozornou usměvavou obsluhou
v polní restauraci. Samozřejmě taková akce se neobejde bez sponzorských
peněz. Zde zafungovala především světoznámá firma JETI model z Kopřivnice,
jejíž výrobky jsou k nalezení v mnoha tuzemských elektroletech. Dále to
byly firma Flying Styro Kit Brno, prodejce modelářských Potřeb Satria Olomouc
a časopis RC revue. Nakonec jsem si nechal hostitelské město Hranice, které nad
setkáním převzalo patronát. Počasí dokonalé, až trochu příliš horké (pro
doprovázejicí je nedaleko nádherný sportovní areál se čtyřmi bazény). Vzhledem
k horku byl obdivuhodný celosobotní fundovaný a vtipný komentátorský výkon
Franty Macháče.
Do Hranic se sjelo okolo 78 elektroletců a přivezli různorodou směsici
elektroletů. Hrubým odhadem jich bylo asi okolo stoosmdesáti. Vzhledem
k počtu modelů se vytvářela dlouhá fronta čekajících. I česká
elektroletecká obec si bude muset zvyknout na vyšší tempo meetingů tzn. čekání
na start s připravenými modely a na současné létání dvou a více modelů.
Nejhorší je nudící se divák a piloti unavení čekáním v dlouhé frontě. Zde
by byla snad jediná výtka na organizátory. Byl by užitečný "naháněč". Ten by
nutil piloty, kteří jsou na řadě, být připraveni okamžitě startovat po dosednutí
předešlého modelu a pokud je to možné by sdružoval modely do skupin.
Článek je zkrácenou verzí původního publikovaného v RCR 10/2002
|
No není to paráda? - letecký snímek místa konání v předvečer
meetingu. Letiště místního aeroklubu vedle silnice Olomouc - Ostrava |
A tady je přímo záběr na vyhrazenou plochu setkání. V sobotu by už
byl snímek plný aut účastníků setkání a diváků. Foto udělal místní účastník
Martin Dietl z paluby UL Jodel D-11, který má domov také v Hranicích |
|
|
Franta Macháč v akci ... |
Místní Martin Dietl létal s překrásným modelem
Monocoupe 90A o rozpětí 1650 mm, vážící 2,3 kg.
Pohon obstarává AXI 2820/10 a 10xSanyo CP1700. |
|
|
Dobře létající
Knight Sunday Twister Standy Valnohy v němž je
testována jedna z novinek meetingu - střídavý motor Mega RC 41 MAGIC
s rotačním plášťem. Model má rozpětí 1300 mm, váhu 2,2 kg a pohon je
napájen 10ti nebo raději 12ti článkem. |
Juraj Tinka kromě známějšího Manxu létal i s dalším modelem
experimentálního letounu Milles M39B Libellula o rozpětí
1600 mm, váha 2 kg, motory 2xPhasor 15/4, zdroj 2xosmičlánek CP1600 |
|
|
O oblíbenosti naší L-200 Moravajako předlohy svědčí, že
se sešly Moravy hned čtyři, vlastně s házedlem pět. |
Největším modelem na meetingu byla Morava JETI teamu
pilotovaná Zděňkem Raškou. Model o hmotnosti 9 kg je poháněn dvěma motory
Phasor 45/3 živenými 32 články 1700 SCR? |
|
|
Po dnes již dobře známém Sopwith Strutter přivezl Milan Hanzl další skvěle
létající polomaketu Klemm L25 o rozpětí 2,3 m a váze 3 kg.
Klemm je poháněn motorem AXI s 10ti článkem 1,7Ah |
Nejrychlejší polomaketou meetingu byl Lockheed F16 Falcon
dvojice Janáček a Lép o rozpětí 0,8 m a váze 1,65 kg. Model byl poháněn
dmychadlem s motorem MEGA 22/20 napájeným z 14ti článku. Řízení
obstarávají jen ocasní plochy. |
|
|
Aero 42 Luďka Mrkvici ze Sokolnic u Šlapanic má rozpětí
2 400 mm, hmotnost 4,2 kg a pohání jej Mega 22/30/4 s převoden a
16 články. |
Šohaj Bohumila Ningera ze Strakonic má rozp2tí 3,3 m a váží 4 kg. Větroň
je poháněn motorem Phasor 45/3 s řemenovou převodovkou 2:1 a 20xSanyo1300CP.
Jantar Stani Valnohy při rozpětí 3,2 m váží pouze 2,5 kg. Pohon je motorem
MEGA AC22/30/4 napájeným 10ti článkem 1,7Ah. |
|
|
Motorizovaný větroň DG-600 o rozpětí 4,02 m a váze
5 kg předváděl Jaromír Páč. Pohon obstarává MEGA BG14 napájená 16ti
článkem SANYO1700 |
Modely jsou řazeny podle hmotnosti, sestupně.
Upozornění: Uvedená tabulka nemusí obsahovat kompletní
seznam modelů přihlášených na tuto akci. Vyhrazujeme si právo vyřadit informace
o modelech, které ne zcela zapadají do charakteru těchto stránek. Na druhé
straně si vyhrazujeme právo toto právo nevyužít ;-)
Model |
Rozpětí |
Hmotnost |
Motor |
Převod |
Vrtule |
Akku |
Pilot |
Morava L-200 |
2 820 |
9,30 |
2 x Phasor 45/3 |
|
10,5 x 7" |
2 x 16 x 2000 |
Raška Zdeněk |
HP 57 MANX |
3 010 |
7,80 |
2 x Phasor 45/3 |
|
10,5 x 7" |
2 x 16 x 2000 |
Tinka Juraj |
AERO A 42 |
2 240 |
4,20 |
Mega AC 22/30/4 |
2:1 |
|
16 x 1700 |
Mrkvica Luděk |
KLEMM L 25 |
2 300 |
3,00 |
AXI 2820/10 |
|
12 x 8" |
10 x 1700 |
Hanzl Milan |
Z 37 Čmelák |
1 430 |
2,47 |
Phasor 45/3 |
|
12 x 7" APC |
12 x |
Rája Radovan |
Partenavia P 68 |
1 680 |
2,30 |
2 x S 600/8,4 |
|
8 x 4" |
7 x 2000 |
Vylíčil Jaroslav |
Monocoupe 90A |
1 650 |
2,30 |
AXI 2820/10 |
|
11 x 5,5" |
10 x 1700 CP |
Dietl Martin |
Knight Twister |
1 300 |
2,20 |
Mega AC RC41 |
|
14,5 x 10" |
12 x |
Valnoha Stanislav |
Soptwith Triplane |
1 500 |
2,10 |
MIG 600 BB Turbo |
3:1 |
15 x 6" |
8 x 1250 |
Machač František |
DH 102 Vampír |
1 210 |
2,07 |
Mega AC 22/20/4 |
|
9 x 6" |
8 x |
Rája Radovan |
Messerschmitt Me 264 |
2 150 |
2,00 |
4 x S 400/7,2 |
|
6 x 4" |
7 x 2000 |
Doubravský Aleš |
Liberator B-24 |
1 800 |
2,00 |
4 x S 400/7,2 |
|
|
8 x 1700 |
Junák Oldřich |
Sopwith 1 1/2 Strutter |
1 500 |
2,00 |
MIG 600 BB |
3:1 |
15 x 6" |
8 x 1000 |
Hanzl Milan |
Miles M39B Libellula |
1 600 |
1,90 |
2 x Phasor 15/4 |
|
8,5 x 5" |
8 x 1600 |
Tinka Juraj |
Morava L-200 |
1 650 |
1,73 |
2 x 480 |
|
7 x 4" |
8 x 1250 |
Raška Zdeněk |
EXTRA 300 S |
1 350 |
1,70 |
AXI 2820/10 |
|
13 x 6,5" |
10 x 1600 |
Mlýnek Pavel |
F 16 Fighting Falcon |
800 |
1,65 |
Mega 22/20 |
|
jet |
14 x |
Janáček Zdeněk |
Cessna 182 Skylane |
1 420 |
1,62 |
MIG 600 BB Turbo |
|
7 x 5" |
8 x 1600 |
Čech Stanislav |
Liberator B-24 |
1 900 |
1,60 |
4 x S 400/7,2 |
|
6 x 4" |
7 x 1700 |
Bastl Zdeněk |
Dakota DC-3 |
1 500 |
1,50 |
2 x S 400/7,2 |
|
6 x 4" |
8 x 3000 |
Tvarůžek Daniel |
Henkel HE 219 UHU |
1 420 |
1,44 |
S 400/6 |
2,3:1 |
8,5 x 5" |
8 x 1000 |
Mrkvica Luděk |
AVIA B-35 |
1 280 |
1,41 |
Mega 22/20/3 |
|
9 x 7" |
8 x 2000 |
Raška Zdeněk |
Modely jsou řazeny podle hmotnosti, sestupně.
Model |
Rozpětí |
Hmotnost |
Motor |
Převod |
Vrtule |
Akku |
Pilot |
C-130 Herkules |
2 500 |
6,80 |
4 x S 700/13 |
|
10 x 5" |
32 x 2000mAh |
Bidovský Aleš |
VSO 10 Gradient |
3 000 |
2,20 |
Palička 2416 |
|
|
10 x |
Frank Stanislav |
DORNIER DO 26 |
1 720 |
1,75 |
4 x S 400/7,2 |
|
6 x 3" |
7 x |
ing Doubravský Aleš |
Foker Eindecker E III |
1 500 |
1,30 |
S 500 /7,2 |
3:1 |
|
8 x 1000mAh |
Chyba František |
Hawker Typhoon |
1 100 |
1,25 |
Mega 22/20/3 |
|
|
8 x 1000mAh |
Hanzl Milan |
Messerschmitt ME262 |
1 200 |
1,20 |
2 x S 400/6 |
jet |
VASA 63 |
10 x 1250mAh |
Bastl Zdeněk |
Virník pruměr rotoru |
1 050 |
0,90 |
Phasor 15/4 |
|
8 x 4" |
8 x 1250mAh |
Mašláň Petr |
Spitfire MK IX-C |
1 010 |
0,88 |
Palička VM 2020/27 |
|
7 x 4" |
8 x 1000mAh |
Košvanec Josef |
Heinkel 162 Salamander |
950 |
0,85 |
|
|
jet |
10 x 800mAh |
Bláha Václav |
Airco DH 2 |
780 |
0,36 |
S 280 |
5:1 |
10 x 7" APC |
8 x 350mAh |
Škvařil Vladislav |
|