F3APřestože se na našich stránkách zaměřujeme hlavně na polomakety a makety, myslíme si, že publikováním popisu tohoto stroje se našemu zaměření nezpronevěříme. Technická data
Hlavním organizátorem projektu je pan Mach z Doudleb nad Orlicí, motor ("kolotoč" o hmotnosti 650g) zkonstruoval a vyrobil pan Král z Broumova a pan Křivský dodal pohonnou baterii. Baterie je sestavena z Li-Pol článků Kokam 1500mAh v zapojení 3P10S a váží 1020g. Mezi jednotlivými články jsou 2mm mezery pro lepší chlazení. Celá baterka je sestavena tak, aby jí mohl volně procházet vzduch. Použitelný trvalý proud je 36A - to umožňuje odebírat trvalý výkon 1200 až 1300W. Za letu by měl být špičkový proud kolem 45A, možná že by baterie snesla pár vteřin i proud vyšší. Tento model vznikl v zimě 2001 a jeho desing byl přizpůsoben požadavkům pro tento rok (vyšší trup v místě kabiny 295mm, šířka 140mm). Prototyp modelu byl zalétán poprvé v dubnu 2001 bývalým rakouským pilotem F3A Petrem Ortnerem. Po prvních letech model nevykazoval dobré letove vlastnosti, napřiklad nožový let byl velmi špatný. Tento problém byl společně s dalšími vyřešen postupným posouváním křídel nahoru k ose trupu. Změnou vzepěti by bylo asi možné docílit zlepšeni letových vlastností. Pro úspěšné létání je velmi důležité individuální seřízení modelu pilotem. Konstrukce modelu je celolaminátová s využitim skelné tkaniny. Jako sandwich pro křidlo a VOP je použit rohacel anebo herex, v trupu výhradně lehká balza, díky níž je trup velmi pevný. Celá tato konstrukce prošla dlouhým vývojovym obdobím na základě zkušeností a konverzace mezi přednimi evropskými piloty teto kategorie, např. Sommerlatem a Beschonerem. Martin Dietl z podkladů od Ladislava Křivského let prvnílet druhý let třetí |