|
|
Uplakaný Traunreut 2004
Letošní výprava do Traunreutu/Zweckhamu nezačínala vůbec vesele. Silně
ovlivněn pesimistickou předpovědí počasí jsem ve středu večer zvedl telefon a
zavolal Staňovi, od kterého jsem se dozvěděl tu šokující zprávu o Lojzově
odchodu. Nějak v tu chvíli moc chuti do odjezdu nebylo, ovšem na druhou stranu,
jak lépe na Lojzu vzpomínat, než v kruhu kolegů a na místě, kam nás nás vlastně
přivedl on?
Tak jsme nakonec přece jen vyrazili. Ve čtvrtek večer jsme se sjeli u Stani,
kde jsme přespali a v pátek ráno po přeložení všech věcí do jednoho(!) vozidla
se naše šestičlená výprava vydala na cestu. Zpočátku se zdálo, že počasí se
cestou zlepšuje, ale bylo to opravdu jen zdání.
Celý víkend jakoby počasí drželo s námi smutek. A nejen s námi. Na nedělním
ukončení se držela minuta ticha nejen za Lojzu, ale i další dva německé kolegy
- jedním z nich byl Bruno Schmalzgruber, spoluzakladatel Traunreutského klubu a
propagátor elektropohonu v maketách. Ach jo, to je život.
|
Část české skupiny, která se v Zweckhamu sešla. Zleva Libor Mašík, Pavel
Gotvald, Jirka Trojan, Laďa Lukl a František Macháč. Staňa je u hledáčku, kde
jsem ale já?
|
Na místo jsme dorazili asi kolem čtvrté. Rozbili jsme tábor, vybalili modely
a honem využít letové počasí.
František Macháč letos přivezl představit
své Aero A 14.
|
|
|
|
|
Asi v osm začalo pršet a pršelo celou noc.
Pan Antonín Alfery se synem létali asi nejvíc ze všech
(nějak mně to nepřekvapuje ... :-) ). Jeich
modely létaly opravdu
skvěle a budily zaslouženou pozornost nejen dllouhou dobou letu.
|
|
|
|
|
|
|
A pršelo celou sobotu dopoledne, i odpoledne.
Pan Juraj Tinka opět nezklamal. Jeho létající aparáty jsou
opravdu nekonvenční. Tentokrát představil nový Focke-Wulf F-19.
|
|
|
|
|
|
|
A potom přestalo, asi kolem páté. Všichni se vyrojili využít příznivější
počasí. Na dráze byl téměř úplný klid, díky lesíku, který poskytl závětří, ovšem
pokud se model trochu více vzdálil, už musel čelit ne zrovna slabému proudění.
Zdeněk Raška ml. předvádí svou obří Moravu
stále lépe. Snad tyto snímky vám alespoň trochu příblíží atmosféru naprosto
realistických průletů. Obzvláště ty osvětlené stály za to.
|
|
|
|
Sobotní noc již nebyla deštivá, za to více než chladná - 3st. nad nulou ve
stanu, pro nás netrénované a s naprosto obvyčejnou výbavou za pár šupů -
nic moc.
Jednoduchý a přesto ohromně působivý model Gerner G-1
Adler přivezl Christian Hoffmann. O tom, že model je krásně
postavený, se ani není třeba rozepisovat. Maketa
německého dvousedadlového "ultralightu" ze dvacátých let má v měřítku
1/4 rozpětí pouhých
1500 mm a hmotnost 3 kg. Vrtuli 20 x 6 pohání velká oběžka napájená 16
články.
|
|
|
|
|
|
|
V neděli ráno už jsme toho moc nenalétali. Důkladně a dlouho jsme snídali,
čekajíc, než nám uschnou stany. No, čekali jsme asi moc dlouho, začalo opět
pršet. To byla jenom krátká přeháňka, kterou vystřídalo něco lepšího - kroupy.
Pěkný a velmi osvětlený Hercules.
|
|
|
|
Nakonec se zabalit podařilo, a to díky obětavosti Pavla a Jirky,
kteří se ve jménu balení vzdali účasti na závěrečném rozloučení, včetně
tomboly. My ostatní jsme si to nenechali ujít, ale dohodli se s pořadateli
na losování i za naše nepřítomné kolegy. Cen bylo dost, asi nejvíc od
zřejmě hlavního sponzora akce, firmy Graupner (pochopitelně). Na každého zbylého
účastníka vyšla nějaká cena a k tomu ještě šest dalších do druhého kola.
Tento Miles Magister patří Láďovi Luklovi.
|
|
|
|
A tak se nám podařilo vyjet přesně v poledne, jak jsme plánovali. Tou dobou
už byla plocha Zweckhamského letiště zalitá sluncem ...
A tady je můj krasavec - Miles M-5 Sparrowhawk.
Tento britský závodní stroj byl zkonstruován v roce 1935 během šesti týdnů.
Mně to trvalo asi rok a půl, než jsem ho dostavěl. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A ještě pár obrázků ...
Modely jsou řazeny podle hmotnosti, sestupně.
Upozornění: Uvedená tabulka nemusí obsahovat kompletní
seznam modelů přihlášených na tuto akci (na druhou stranu jsou zde tentokrát i
modely, které byly přihlářeny a my jsme je létat vůbec neviděli.). Vyhrazujeme
si právo vyřadit informace
o modelech, které ne zcela zapadají do charakteru těchto stránek. Na druhé
straně si vyhrazujeme právo toto právo nevyužít ;-)
Model |
Rozpětí |
Hmotnost |
Motor |
Převod |
Vrtule |
Baterie |
Pilot |
Piper PA 18 |
3 600 |
18,50 |
2 x Torcman Monster |
|
26 x 10 |
60 x 2400 Sanyo |
Ph. Gardemin |
Gee Bee Model Y |
2 140 |
7,60 |
Torcman 430.30 |
|
20 x 8 |
30 x GP3300 |
G. Schutzius |
PC 6 Turbo Porter |
2 400 |
7,20 |
Actro 40-6 |
|
17 x 8 |
32 x 2400 Sanyo |
G. Zenkert |
G 17 Staggerwing |
1 900 |
6,04 |
Aveox 1412 Y4 |
4,5:1 |
19 x 11 |
30 x 2400 Sanyo |
A. Zitz |
Yak 54 |
1 800 |
5,90 |
LRK 435 |
|
19 x 10 |
24 x 2400 |
Chr. Schmidke |
F4U - 1 Corsair |
1 920 |
5,58 |
PB 370/30A3 |
|
14 x 7 |
24 x 3300 GP |
G. Zenkert |
HS 132 |
1 580 |
5,40 |
HP 355/37/5 |
|
Amacker 120 mm |
30 x GP3300 |
Chr. Hoffmann |
Chessna |
1 880 |
5,10 |
HT430/25 Triplex |
|
16 x 8 |
24 x GP 3000 |
Jan Goder |
Do 128-6 |
2 400 |
5,00 |
2 x Viper 700 |
3,7:1Maxon |
15 x 7 Kavan |
16 x 3300 GP |
W. Theuerlein |
Vagabund |
1 600 |
4,90 |
HP 290/40/8 |
2,4:1 Kruse |
16 x 10 |
18 x 1700 CP |
G. Heitzer |
Mig 15 |
1 300 |
4,00 |
Hacker B50 15 XL |
|
Deiss 100 mm |
27 x 3000 HV |
M. Hoeller |
Fokker D VII |
1 550 |
4,00 |
Newtor 2712 |
|
16 x 8 |
20 x Sanyo 2400 |
Uwe Bremer |
Extra 330S |
2 500 |
3,70 |
Torcman 430-20-20 |
|
22 x 5 Fly-Tec |
20 x RC1600 4/5 |
Th. Schunk |
SE 5 A |
2 000 |
3,40 |
500 BL |
|
20 x 6 |
12 x ? |
S. Knecht |
El Bandito (Classic) |
1 230 |
3,37 |
HP 220/30 A4SP4 |
|
DS51/3ph |
? x 3300 GP |
Ralf Dvorak |
Miles M-5 Sparrowhawk |
1 650 |
3,30 |
Phasor 45-3 |
|
12 x 6 |
16 x 1700 SCR |
Martin Dietl |
Excite 90 |
1 650 |
3,20 |
AXI 2820 |
|
15 x 8 |
18 x 1700 |
Ph. Gardemin |
DHC-2 Beaver |
1 900 |
3,20 |
Mega 4130/15 |
|
16 x 8 |
16 x 2400 Sanyo |
Pavel Gotvald |
Pitts S1 |
1 330 |
3,15 |
RS-LRK 330.25 |
|
16 x 10 APC |
3S3P 2000 Kokam |
E. Schaal |
Gerner G-I Adler |
1 500 |
3,10 |
RS-LRK 330/20 |
|
20 x 6 |
16 x 3300 GP |
Chr. Hoffmann |
El Bandito RG |
1 230 |
3,01 |
Hacker D50 L 16 |
|
DS51/3ph |
7S4P Kok 1500 HD |
Ralf Dvorak |
Knight Twister |
1 300 |
2,90 |
Mega 4130/10 |
|
15 x 10 |
12 x 3300 GP |
St. Valnoha |
SE 5 A |
2 000 |
2,90 |
Ikarus 500/5 |
4,2:1 |
21 x 14 |
10 x 2400 Sanyo |
Klaus Seidel |
Spitfire |
1 450 |
2,85 |
RS-LRK 330.25 |
|
15 x 10 APC |
3S3P 2000 Kokam |
E. Schaal |
FW 190 A-7 |
1 550 |
2,85 |
RS-LRK 330.25 |
|
16 x 10 APC |
3S3P 2000 Kokam |
E. Schaal |
F 86 Sabre |
1 100 |
2,70 |
Ultra 930/6 |
|
Wemotec Midi Fan |
16 x 3300 GP |
A. Pohn |
Fouga Magister |
1 500 |
2,70 |
Ultra 930/6 |
|
Wemotec Midi Fan |
16 x 3300 GP |
A. Pohn |
FAN Star |
1 300 |
2,60 |
RS-LRK 330.20 |
|
12,5 x 8 |
10 x 2400 Sanyo |
Rolf Strecker |
Saab 29 Tunnan |
1 220 |
2,50 |
HP220-20-A3SP6 |
|
DS 51 |
16 x 3300 GP |
A. Pohn |
Hype Funtastic 3D |
1 340 |
2,50 |
Orbit 2514 |
|
14 x 8 |
12 x GP 3300 |
Günther Broos |
F/A 18 Hornet |
890 |
2,25 |
Mega 22/20/3 |
|
Jens Deiss 90 mm |
16 x 3300 GP |
F. Stockinger |
Hype Funtastic 3D |
1 340 |
2,20 |
Xenon A3615 |
3,33:1 |
12 x 8 |
10 x 3300 GP |
Chr. Julke |
Saab Gripen |
700 |
2,15 |
HP 220-20A3SP6 |
|
DS 51 |
14 x 3300 Sanyo |
M. Lehmann |
Ford Flivver |
1 400 |
2,10 |
Strecker 378/20 |
|
12 x 5, 3-Blade |
10 x 2400 Sanyo |
G. Heitzer |
C 130 Hercules |
1 800 |
2,10 |
4 x Pro 400 |
1,66:1 |
7 x 4, 4-Blade |
8 x GP 3300 |
Th. Elger |
Gloster Meteor Mk 8 |
1 130 |
2,09 |
2 x Mega 16/15/3 |
|
Wemotec Mini Fan |
2 x 11 x TS1700AUP |
H. Wenzl |
OV 10 Bronco |
1 200 |
2,00 |
2 x RS228/15 |
|
9 x 7 |
10 x 2400 Sanyo |
R. Pichler |
Elektra Ente |
1 500 |
1,90 |
Ultra 930/10 |
|
10 x 7 |
12 x 1950 Faup |
J. Enß |
M 14 Magister |
1 560 |
1,75 |
AXI 2820/10 |
|
11 x 7E, APC |
10 x 1700 SCR |
V. Lukl |
|